Helmut Brinkmann říká, že je perfekcionistou a že jediným jeho cílem je vysoká věrnost reprodukce. Proto také vyvíjí a staví svou elektroniku a gramofony raději mnoho let, nežli nový model vypustí do světa, než aby něco nebylo důkladně promyšleno, prozkoušeno nebo zváženo – přesto jsou jeho vášní hlavně černé desky a jejich reprodukce, proto gró firemní nabídky tvoří gramofony a elektron...
Recenze, Strana 2
Je skutečně minulost lepší, než současnost? Nebo jsou to jen naše profiltrované vzpomínky, které uplynulý čas prezentují jako to nejlepší? Kdo ví… Minimálně kanadský NAD je na své kořeny velmi pyšný a rozhodl se – alespoň částečně – se k nim navrátit. Nejnovější model C 3050 navazuje na estetiku C 3030, uvedeného roku 1976, ovšem uvnitř je natěsnané technologické portfolio s ne...
Streamery (a tak trochu vlastně D/A převodníky a předzesilovače) čínské značky EverSolo jsou v poměru cena / výkon nesmírně atraktivními hračkami. Základní model DMP-A6 se již nějakou dobu (byť se o něm oficiálně z bůhvíjakého důvodu docela dlouho nemluvilo) prodává i jako o celkem procentuálně znatelně dražší Master Edition. Stále však jde o dostupné řešení. Na pohled není me...
Německý Vimberg je duševní dítko Jörna Janczaka, zakladatele, hybatele a designéra ultra fidelity značky TIDAL Audio. Vimberg vznikl jako projekt pro modernější, lifestyle uživatele (jakkoliv to může při pohledu na cenovky znít v české ekonomické realitě bizarně), kteří nechtějí utrácet mnoho milionů za systém od „velké matky“ TIDAL, začínající skromným sloupkem za zhruba milion a půl a ...
Jméno Technics je jedno z těch, které se zrodily zhruba v polovině 20. století (konkrétně 1965) a která od té doby produkovala audio elektroniku dle klasické japonské tradice – nejznámější je bez diskuse zářez do historie, který se povedl gramofonu SL-1200 v tuctech iterací. Po jistých peripetiích se v 21. století Technics vrátil na trh s velkými ambicemi pod patronátem gigantického Pana...
Německá značka Vimberg je finančně dostupnější, velikostně snesitelnější a designově řekněme o něco modernější odnoží ultra high-endových TIDAL, respektive jejich divize na výrobu reprosoustav. Vimberg je tedy poměrně mladou značkou, sídlí poblíž Kolína nad Rýnem a v současném portfoliu má pouhé tři reprosoustavy – regálovky Amea, velký sloupek Tonda a střední „optimální“ podlahový model...
Keith Martin je energický malý muž, který svými velkými nápady vybudoval neméně velkou firmu – IsoTek. Začal v Británii, dnes žije ve Švýcarsku a vyrábí v dedikované továrně na Slovensku. Je pravda, že Martin a jeho tým nějaký ten rok zůstávali poměrně potichu, o to senzačněji se ale prosadili s novou řadou V5, která kompletně přeskakuje čtvrtou vývojovou generaci – prý prostě proto, že ...
Britskou značku, založenou na jižním pobřeží Anglie před více než 50 lety Johnem Bowersem a Royem Wilkinsem asi není nutno představovat – málokteré jméno přeteklo ze světa hi-fi do „reálného světa“ tak moc, jako právě B&W. A téměř žádná jiná firma v oboru také nemá tak velké, tak vybavené a tak výkonné vývojové centru, jako právě Bowers. Je to poznat s každou další generací jejich re...
Kanadský NAD možná začínal svou dráhu jaký výrobce zvenku klasických a uvnitř co nejrobustnějších strojů, není to ale zase tak dlouho, co vlastně úplně přehodil výhybku a začal se (nemálo přes svou dceřinou značku Bluesound) zaměřovat naopak na sortiment s převahou digitálu. Dnes platformu BluOS využívají i další výrobci a patří mezi nejlepší řešení na trhu. Velkou změnou konstrukčních p...
Značka Paradigm je šperk kanadského hi-fi, pokud jde o reprosoustavy. Nejnověji se firma prezentuje řadou reprosoustav s odvážným názvem Founder. Technicky vychází ze zkušeností nakumulovaných od vzniku roku 1982 a také z dlouholeté spolupráce s kanadským National Research Council, který disponuje naprosto špičkovým měřícím pracovištěm. Dnes má Paradigm 25 tisíc metrů čtverečních výrobní...